Zacznij tutaj Podręcznik 4next Mdb E

Zacznij tutaj Podręcznik 4next Mdb E to nowa platforma, która ułatwia tworzenie i edytowanie aplikacji bazodanowych. Umożliwia to tworzenie wielu aplikacji, które są łatwe w użyciu i bardzo funkcjonalne. Platforma zapewnia łatwy w dostępie interfejs do tworzenia aplikacji, który można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkowników. Oferuje także narzędzia do optymalizacji wydajności aplikacji, zarządzania danymi i dostarczania wysokiej jakości wyników. Platforma oferuje także wsparcie dla oprogramowania i narzędzi analitycznych, aby ułatwić tworzenie aplikacji.

Ostatnia aktualizacja: Zacznij tutaj Podręcznik 4next Mdb E

Marzec

Lekcja 1. Juliusz Słowacki „Balladyna" 

Poznam jedną z najbardziej znanych tragedii J. Słowackiego.

  • Lekcja z e-podręcznika
  • Lektura z Lektury. pl

Lekcja 2. Składnia – zebranie i powtórzenie wiadomości.

Powtórzę wiadomości na temat składni w języku polskim.

  • Lekcja z e-podręcznika 1
  • Lekcja z e-podręcznika 2
  • Materiał ze Scholarisa
  • Lekcja 3. Aleksander Fredro „Zemsta"

    Poznam dramat A. Fredro „Zemsta".

  • Lektura z Lektury. pl
  • Lekcja z e-podręcznika
  • Materiał ze Scholarisa
  • Lekcja 4. Słowotwórstwo. Wyraz podstawowy i pochodny

    Nauczę się, czym są wyrazy podstawowe i pochodne. pl/a/jak-tworza-sie-slowa/DogVfmGjI" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał z YouTube
  • Materiał ze Scholarisa
  • Lekcja 5. „Krzyżacy" – Henryk Sienkiewicz.

    Poznam powieść H. Sienkiewicza „Krzyżacy". pl/lektura/krzyzacy" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lektura z Lektury. pl

  • Materiał ze Scholarisa
  • Lekcja 6. Rodzaje i funkcje formantów

    Poznam rodzaje i funkcje formantów. pl/a/formanty-i-ich-znaczenie/Dj86LLniP" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał ze Scholarisa
  • Lekcja 7. Cyprian Kamil Norwid „Ogólniki” („Moja piosnka II”)

    Poznam wiersze C. K. Norwida z tomu „Ogólniki”

  • Wybór tekstów źródłowych
  • Materiał do zajęć
  • Lekcja 8. Banksy – obraz na murze

    Zapoznam sie z twórczością Banky'ego. 

  • Lekcja z e-podręcznika
  • Lekcja 9. Henryk Sienkiewicz „Latarnik”

    Poznam nowelę „Latarnik” H. Sienkiewicza. pl/lektura/latarnik" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lektura z Lektury. pl

  • Materiał do zajęć - audiobook
  • Lekcja 10. Bolesław Leśmian „Dziewczyna”

    Poznam wiersz „Dziewczyna” Bolesława Leśmiana

  • Lekcja z e-podręcznika
  • Lekcja 11. Adam Mickiewicz „Reduta Ordona”

    Poznam wiersz „Reduta Ordona" Adama Mickiewicza. pl/a/na-czym-polega-bitewny-heroizm/DEg1uYmdC" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał do zajęć
  • Lekcja 12. Adam Mickiewicz „Śmierć pułkownika”

    Poznam wiersz „Śmierć pułkownika” Adama Mickiewicza. pl/a/kim-byl-pulkownik/DlJcUIheK" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy 1
  • Materiał dodatkowy 2
  • Kwiecień

    Lekcja 13. Karol Dickens „Opowieść wigilijna”

    Poznam „Opowieść wigilijną” Karola Dickensa i dokonam jej analizy.

  • Materiał do zajęć
  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 14. Wyrazy złożone – złożenia, zestawienia, zrosty

    Dowiem się, czym cechują się wyrazy złożone i jak się je tworzy. pl/a/formanty-i-ich-znaczenie/Dj86LLniP" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 15. Słowotwórstwo. Rodzina wyrazów

    Uzyskam wiedzę, kiedy wyrazy tworzą rodzinę, czym jest rdzeń oraz oboczność. pl/a/jak-tworza-sie-slowa/DogVfmGjI" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 16. Jestem felietonistą!

    Dowiem się, czym jest felieton, i napiszę własny. pl/a/zostanmy-felietonistami/DeBKhq3Az">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 17. Historia dramatu i teatru greckiego

    Poznam cechy dramatu greckiego oraz historię antycznego teatru. pl/a/po-co-ludziomnbspteatr-historia-greckiego-teatru-i-dramatu/Daor6FRoo">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 18. Roland – średniowieczny rycerz

    Poznam fragmenty „Pieśni o Rolandzie" oraz etos średniowiecznego rycerza. pl/a/dal-nam-przyklad-hrabia-roland-jak-umierac-mamy/DeesUzoSs">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy 
  • Lekcja 19. Przypowieści biblijne 

    Poznam fragmenty przypowieści biblijnych i dowiem się, w jaki sposób współcześni twórcy czerpią inspiracje z Pisma Świętego. pl/a/jak-mozna-nie-zrozumiec-nauki-jezusa-przypowiesci-ewangeliczne/D15ZRwXqs">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy 1
  • Materiał dodatkowy 2
  • Lekcja 20. Komiks cz. 1

    Poznam znaczenie obrazu w komiksie i dowiem się, na czym dokładnie polega opowiadanie obrazem. 

  • Lekcja z e-podręcznika
  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 21. 2

  • Lekcja z e-podręcznika
  • Lekcja 22. W sieci hipertekstów

    Dowiem się, czym jest hipertekst, czym różni się od tekstu tradycyjnego, poznam zasady komunikacji elektronicznej. pl/a/internet-a-media/DD4Bj17gV">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 23. Budowa zdania – powtórzenie wiadomości

    Przypomnę sobie, z czego składa się zdanie i jakie są typy powiązań składniowych. pl/a/jak-zbudowane-sa-zdania/D16faZOjg">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 24. Czym jest dla mnie dorosłość?

    Zastanowię się, czym jest dla mnie dorosłość, napiszę rozprawkę na ten temat, odwołując się do przykładów z literatury i filmu. pl/a/drzewo-i-pociag---metafory-dorastania/Dn85MyURu">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 25. Czy bajki czytają tylko dzieci?

    Zastanowię się, czy bajki mogą czytać tylko dzieci. Dowiem się, czym jest treść dosłowna i treść alegoryczna bajki. pl/a/bajki-jako-utwory-nie-tylko-dla-dzieci/Df7e5HAxK">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 26. Bolesław Prus „Antek”

    Poznam fragmenty noweli Bolesława Prusa „Antek”, zinterpretuję je i dowiem się, czym jest epizod w literaturze. pl/a/epizody-rozsadzaja-calosc/DkJn693hu">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 27. Z wizytą w Muzeum Sztuki Współczesnej

    Obejrzę wirtualną wystawę „Historia w sztuce” w Muzeum Sztuki Współczesnej.

  • Materiał do zajęć
  • Lekcja 28. Jak mówić, by zostać zrozumianym?

    Przypomnę sobie zasady tworzenia wypowiedzi zgodnie z zasadami logiki i retoryki. pl/a/tworzenie-wypowiedzi-argumentacyjnych-zgodnie-z-zasadami-logiki-i-retoryki/D14Uzaolh">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 29. Muzyka w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza

    Zastanowię się nad rolą muzyki w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza. pl/a/poloneza-czas-zaczac-w-soplicowskiej-audiosferze/DjkoEJxEn">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 30. Obrazy „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza

    Poznam poetyckie obrazy „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza – opisy przyrody, miejsc i osób. pl/a/w-galerii-pejzazy-i-portretow-literackich-soplicowa/DAkAhCCml">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy 
  • Maj

    Lekcja 31. Imiesłowy przymiotnikowe i przysłówkowe

    Dowiem się, czym są imiesłowy, poznam ich rodzaje. pl/a/imieslowy-i-ich-rodzaje/DN28lvu36 ">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 32. Grzeczność językowa

    Przypomnę sobie zasady etykiety komunikacyjnej i dowiem się, czym savoir-vivre był kiedyś, a czym jest dziś. pl/a/poradniki-savoir-vivreu-dawniej-i-dzis-etykieta-komunikacyjna/Dv04jp9OB">Lekcja z e-podręcznika 

    Lekcja 33. „Wielkieś mi uczyniła pustki w domu moim…” – treny Jana Kochanowskiego

    Poznam „Tren V”, „Tren VII” i „Tren VIII” Jana Kochanowskiego oraz tren jako gatunek literacki. pl/a/czy-mozna-sie-pogodzic-ze-smiercia-dziecka/Dd1D0o2us">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy 1
  • Materiał dodatkowy 2 
  • Materiał dodatkowy 3 
  • Lekcja 34. Uczucia namalowane

    Poznam pastele Stanisława Wyspiańskiego i zastanowię się, czy obrazem można przekazywać uczucie do kogoś bliskiego. pl/a/namalowac-uczucia/DgOYFWFYI">Lekcja z e-podręcznika 

  • Materiał dodatkowy 
  • Lekcja 35. Piątek w teatrze – „Zemsta” w Teatrze Telewizji

    Obejrzę inscenizację „Zemsty” Aleksandra Fredry. 

  • Przedstawienie online 
  • Lekcja 36. Z wizytą w Afryce 

    Poznam fragmenty reportaży Ryszarda Kapuścińskiego i napiszę własny reportaż. pl/a/z-wizyta-na-innym-kontynencie/DO3nSSrJi">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał uzupełniający 
  • Lekcja 37. Dlaczego tutaj jestem?

    Poznam bajkę „Dlaczego tutaj jestem” Michela Piquemala, obejrzę taniec derwiszy i napiszę opowiadanie z morałem. pl/a/czytaj-i-mysl/DqJ3kIhta">Lekcja z e-podręcznika 

  • Materiał dodatkowy 
  • Lekcja 38. Syn marnotrawny

    Poznam i zinterpretuję przypowieść o synu marnotrawnym. pl/a/ojciec-marnotrawnego-syna/D1G29bkiV">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 39. Kontrasty i przeciwieństwa

    Przypomnę sobie wiedzę o synonimach i antonimach. pl/a/kontrasty-i-przeciwienstwo-w-jezyku/DgPoVyPiC">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy 
  • Lekcja 40. Jedzenie w literaturze i malarstwie

    Dowiem się, jak w różnych tekstach literackich pisano o jedzeniu, jak przedstawiano jedzenie na obrazach. Poznam najnowsze kierunki sztuki kulinarnej. pl/a/czy-mozna-sie-najesc-oczami-o-jedzeniu-w-literaturze-i-malarstwie/DklSTL5GQ">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 41. O, baobab!

    Poznam i zinterpretuję fragmenty tekstów, w których pojawia się baobab, poznam związane z tym drzewem legendy i napiszę opowiadanie o baobabie.

  • Karta pracy dla ucznia
  • Lekcja 42. Dziwny jest ten świat…

    Zinterpretuję piosenkę Czesława Niemena „Dziwny jest ten świat”, zastanowię się, na czym polega dziwność świata. pl/a/dziwny-jest-ten-swiat/Dcah9FSRp">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 43. Gdyby Adam i Ewa pisali pamiętnik

    Poznam i zinterpretuję fragmenty „Pamiętników Adama i Ewy” Marka Twaina. pl/a/czyny-i-ich-konsekwencje/DbhJzBvQT">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 44. Internetowy savoir-vivre

    Poznam zasady netykiety i stworzę własny „Sieciowy poradnik”. pl/a/okno-na-swiat-czy-zlodziej-czasu/D171Jyz31">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 45. Pastylka na uspokojenie

    Poznam i zinterpretuję wiersz Wisławy Szymborskiej „Prospekt”. pl/a/chwilowe-uspokojenie/D107aRTfU">Lekcja z e-podręcznika 

    Lekcja 46. Razem zdobędziemy szkolnego Oscara! – czyli łatwiej pracuje się w zespole

    Przypomnę sobie etapy realizacji filmu jako dzieła zbiorowego, udoskonalę warsztat pracy z tekstem, analizując przypowieść chasydzką. pl/zasob/110683? bid=0&iid=&query=razem+zdob%C4%99dziemy+szkolnego+oscara&api=">Materiał do zajęć 

  • Materiał dodatkowy 1
  • Materiał dodatkowy 2 
  • Materiał dodatkowy 3
  •  Lekcja 47. Ja i on – o różnych typach narracji 

    Utrwalę umiejętność odczytywania i interpretowania dzieła (w tym dzieła filmowego) oraz docierania do jego sensu i przesłania, z uwzględnieniem funkcji narracji. pl/zasob/104742? bid=0&iid=&query=ja+i+on&api=">Materiał do zajęć 

  • Materiał dodatkowy 
  • Lekcja 48. Ile jest tradycji we współczesności? 

    Znajdę i przeanalizuję we współczesnych tekstach źródłowych nawiązania do tradycyjnych wątków literackich i kulturowych. pl/zasob/104735? bid=0&iid=&query=ile+jest+tradycji&api=">Materiał do zajęć 

  • Materiał dodatkowy 
  • Lekcja 49. Badamy odmiany literatury popularnej 

    Podsumuję i utrwalę wiedzę i umiejętności związane z rozpoznawaniem odmian gatunkowych literatury popularnej. pl/zasob/104730? bid=0&iid=&query=badamy+odmiany+literatury+popularnej&api=">Materiał do zajęć 

  • Materiał dodatkowy 1 
  • Materiał dodatkowy 2 
  • Materiał dodatkowy 3 
  • Lekcja 50. Nabazgrz czy nabazgraj, czyli o normie językowej 

    Poznam normę wzorcowych w kontekście sytuacji oficjalnych i nieoficjalnych, nauczę się odróżniać formę potoczną od błędnej. pl/zasob/104706? bid=0&iid=&query=nabazgrz&api=">Materiał do zajęć 

  • Materiał dodatkowy
  • Czerwiec

    Lekcja 51. Treść ujęta w formę

    Powtórzę wiadomości o rodzajach i gatunkach literackich. pl/zasob/104748? eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=&query=tre%C5%9B%C4%87+uj%C4%99ta&api=%C2%A0" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

  • Materiał dodatkowy 1
  • Materiał dodatkowy 2
  • Materiał dodatkowy 3
  • Lekcja 52. Tańce-łamańce, czyli o trudnych formach wyrazów

    Poznam trudne formy wyrazów odmiennych, utrwalając przy tym pojęcia takie jak: deklinacja, koniugacja, temat fleksyjny, końcówka fleksyjna. pl/zasob/104769? bid=0&iid=&query=ta%C5%84ce+%C5%82ama%C5%84ce&api=" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 53. Co powinniśmy wiedzieć o związkach frazeologicznych?

    Udoskonalę umiejętność posługiwania się związkami frazeologcznymi – stałymi i łączliwymi. 

  • Materiał do zajęć
  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 54. Czytam ze zrozumieniem! 

    Poznam i zinterpretuję wiersz Juliana Tuwima „Koń”. pl/zasob/70965? bid=0&iid=&query=wiersz+juliana+tuwima+&api=%C2%A0" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 55. Użytkowe formy wypowiedzi  

    Powtórzę wiadomości o charakterystycznych cechach zaproszenia, zawiadomienia, ogłoszenia, gratulacji, reklamacji. pl/zasob/65227? bid=0&iid=&query=%C4%87wiczymy+u%C5%BCytkowe&api=" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 56. Radość życia i wierność wartościom, czyli „O dwu nogach Pana Cogito” Zbigniewa Herberta

    Poznam i zinterpretuję wiersz „O dwu nogach Pana Cogito” Zbigniewa Herberta, przypomnę sobie podstawową wiedzę z zakresu frazeologii. pl/zasob/47976? eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=0&api=%C2%A0" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 57. Imię, czyli co?

    Poznam etapy powstawania imion i nazwisk, przeanalizuję własne imię, poznam jego ukryte znaczenie. pl/zasob/51304? eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=0&api=%C2%A0" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 58. Morze – wyzwanie i źródło inspiracji

    Poznam teksty literackie oraz dzieła sztuki, których tematem jest morze, zastanowię się nad sytuacją marzycieli, zdobywców i odkrywców – ludzi wyprzedzających epokę, w której żyją. pl/zasob/51282? eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=0&api=%C2%A0" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 59. Język mówiony a język pisany. Czy to dwa oddzielne języki?

    Poznam różnice między językiem mówionym a pisanym oraz istotne cechy tekstów mówionych i pisanych. pl/zasob/51322? eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=0&api=" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 60. „Za mało świata za morzami”

    Poznam i zinterpretuję wiersz Władysława Broniewskiego „Kolumb”, przypomnę sobie, co już wiem o Krzysztofie Kolumbie i jego odkryciach. pl/a/za-malo-swiata-za-morzami/DLbRBxeAW" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego: Epodręczniki">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 61. Dzień dobry, przygodo!

    Poznam i zinterpretuję fragment książki J. R. Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. 

  • Lekcja z e-podręcznika
  • Lekcja 62. Język mediów, język polityki

    Poznam cechy charakterystyczne języka mediów i języka polityki, nauczę się je rozpoznawać w tekstach i wypowiedziach. pl/a/o-specyfice-tekstow-medialnych-i-wypowiedziach-politykow/DwW6Vm38i" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego: Epodręczniki">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 63. Z wizytą u Henryka Sienkiewicza

    Odwiedzę wirtualnie pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, obejrzę ogród i ekspozycję muzeum. pl/a/wirtualna-wycieczka-palacyk-henryka-sienkiewicza-w-oblegorku/D1F9kw1cv" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego: Epodręczniki">Lekcja z e-podręcznika

  • Materiał dodatkowy
  • Lekcja 64. Szklanka do połowy pełna

    Poznam i zinterpretuję wiersze Wisławy Szymborskiej „Nic dwa razy” i Czesława Miłosza „Krzyś”, pomyślę, czy lepiej być w życiu optymistą, czy pesymistą. pl/a/radosc-co-dnia/DHBUZKukk" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego: Epodręczniki">Lekcja z e-podręcznika

    Lekcja 65. Ja w lustrze, czyli samoocena

    Uczę się określać swoje mocne i słabe strony, rozpoznaję i określam role społeczne. pl/zasob/110680? eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=&api=%C2%A0" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

  • Materiał dodatkowy 1 
  • Materiał dodatkowy 2
  • Materiał dodatkowy 3
  • Lekcja 66. Prawdy zawarte w bajkach

    Przypomnę sobie, co już wiem o bajkach, i na przykładzie wybranych utworów Ignacego Krasickiego nauczę się odczytywać morały bajek. 

  • Materiał do zajęć
  • Lekcja 67. Chcemy być sobą, czyli jak wyrażać własne uczucia?

    Poznam i zinterpretuję wiersz Antoniego Słonimskiego „Żal”, tekst Julio Cortazara „Jak płakać? ”, obraz Vincenta van Gogha „Pole ze zbożem i krukami” oraz piosenkę „Chcemy być sobą” zespołu Perfect. Porównam sposoby wyrażania uczuć i określania stanów emocjonalnych w różnych sytuacjach życiowych, także twórczych. pl/zasob/51756? eid[]=GIM&sid[]=JPOL4&bid=0&iid=0&api=%C2%A0" target="_blank" title="Przejście do serwisu zewnętrznego">Materiał do zajęć

    Lekcja 68. Opis obrazu, obraz opisu

    Opiszę obraz „W pracowni malarza”, przeanalizuję opis obrazu napisany przez Zbigniewa Herberta, wyszukam słownictwo nazywające kolory, napiszę opis obrazu Moneta „Śniadanie na trawie”. 

  • Materiał do zajęć
  • Szanowni Państwo,

    od marca nie będziemy już zamieszczać propozycji zdalnych lekcji.
    Nauczycieli, którzy wspierali się materiałami znajdującymi się na tej stronie, zachęcamy do korzystania z treści publikowanych na stronie epodręczniki. pl, scholaris. pl czy lekcjewsieci. pl, a także na innych portalach, z których korzystaliśmy przy tworzeniu zdalnych lekcji. Dodatkowo przypominamy, że uruchomiliśmy techniczną infolinię dla nauczycieli.

    Poradniki

    Materiały dydaktyczne do nauki zdalnej, hybrydowej i tradycyjnej

    zobacz wszystkie
    {"register":{"columns":[]}}


    Wydanie aktualne

    nr 1-2(19-20) 2015
    dost�pny w pdf
    , wydanieflashtutaj

    Podr�czniki,publikacje tematyczne, wydawnictwa...

    � e-Book


    Bezp�atny podr�cznik do SolidEdge & ST


    Bezp�atny podr�cznik do NX & ST

    Wydaniaarchiwalne

    numer 1(18) 2014
    flash
    numer 1(17)2013
    w pdf ju�dost�pny
    , wydanie flash
    numer 1(16) 2012
    dost�pny
    warchiwum

    numer 1(15) 2011
    dost�pny
    warchiwum


    numer 4(14) 2010
    HD dost�pny
    w archiwum


    numer 3(13) 2010

    numer 2(12) 2010
    dost�pny

    numer 1(11) 2010 nareszcie
    dost�pny

    numer 9(10) 2009
    ju� dost�pny

    numer 8(9) 2009

    Wydanie specjalne
    numer 7(8) 2009

    Numer 6(7) 2009
    ju� dost�pny
    w archiwum

    �(... ) Nie istnieje jeden, idealny system CAD, zaspokajaj�cypotrzeby wszystkich in�ynier�w.
    Ale idealnym systemem jest ten, kt�ry usprawnia projektowaniei pozwala nam nie tylko doskonali� si�, ale tak�e...zaspokaja� nasze potrzeby i realizowa� marzenia. �

    zas�yszane...

    Obserwuj @CADblog_pl


    Poniedzia�ek, 07. 05. 2012 r.

    Ju� jest! Ksi��ka o Solid Edge ST...

    �(... ) podr�cznik do CAD wydany w postaci �monochromatycznej�przypomina podr�cznik dla artyst�w plastyk�w, w kt�rymwszystkie ilustracje w rozdziale po�wi�conym kolorom zosta�yoddane w odcieniach szaro�ci (... )�

    Gdy us�ysza�em oplanach wydania ksi��ki o Solid Edge ST4, pomy�la�em:najwy�szy czas! Do tej pory brakowa�o bowiem publikacji, wpraktyczny spos�b wskazuj�cej na korzy�ci p�yn�ce zTechnologii Synchronicznej. Gdy dowiedzia�em si�, i�inicjatywa ta wyp�yn�a z firmy CAMdivision, znaj�cwcze�niejsze publikacje Autor�w z ni� zwi�zanych, by�emspokojny o powodzenie tego przedsi�wzi�cia. Ale gdy us�ysza�emo tym, i� mog� mie� skromny wk�ad w jej powstanie, entuzjazmgdzie� si� ulotni�; przygotowanie takiej publikacji, nawet odstrony redakcyjno-edytorskiej, to du�e wyzwanie. Wiedzia�em otym, ale chyba do ko�ca nie zdawa�em sobie z tego sprawy.

    W rzeczywisto�ci,�wielko�� wyzwania� przesz�a naj�mielsze oczekiwania. Ale otowszystko ju� za nami, a Pa�stwo trzymaj� w r�kach blisko700-stronnicowy podr�cznik, zawieraj�cy setki kolorowych (! )ilustracji (w wi�kszo�ci bardzo wysokiej jako�ci), do��czon�p�yt� DVD z filmami instrukta�owymi, opatrzonymi komentarzamiich Autora � Piotra Szymczaka, a wszystko to oferowane w ceniegwarantuj�cej dost�pno�� w zasadzie wszystkim zainteresowanym.
    Co wi�cej, ksi��ka ta stanowi pocz�tek niezale�nej seriiwydawniczej (�CAMdivision Library�) i mimo faktu, i� taknaprawd� stanowi�a poligon do�wiadczalny, to nie tylkoprzetar�a szlak innym publikacjom o bliskiej naszemu sercutematyce �CADowej�. Jej wysoki poziom merytoryczny i waloryedukacyjne s� moim zdaniem w stanie odeprze� wszelk� krytyk�,czy to pod adresem formy graficznej i kompozycji, czy warstwyj�zykowej � a za te ostatnie odpowiedzialno�� w du�ym stopniuspada na mnie.
    Gdy pisz� te s�owa, ksi��ka w zasadzie jest ju� w drukarni.Wszyscy zaanga�owani w jej powstanie maj� �wiadomo��, i� wielerzeczy mo�na by�o zrobi� inaczej � mo�e niekoniecznie lepiej,ale na pewno nie gorzej. Z drugiej strony mog� Pa�stwo by�pewni, i� do�wiadczenie zdobyte w pracy nad t� publikacj�,przynosi� b�dzie owoce w kolejnych ksi��kach serii.Wydawnictwa dzia�aj�ce od lat na rynku zd��y�y wypracowa� ju�swoje w�asne, sprawdzone standardy, a �CAMdivision Library�jest dopiero na pocz�tku tej drogi, chocia� sw�j pierwszy krokma ju� za sob� (i pul� numer�w ISBN gotow� do wykorzystania).Obiektywnie trzeba jednak przyzna�, i� jest to krok conajmniej udany.


    Ksi��ki osystemach komputerowych - jakichkolwiek, nie tylko o CAD �powinny by� wydawane w kolorze.

    Po pierwsze � tre��.Po drugie � wszystkie ilustracje w kolorze. Niekt�rzy m�wi�,i� podr�cznik do CAD wydany w postaci �monochromatycznej�oddane w odcieniach szaro�ci. Trudno si� z tym nie zgodzi�.Tutaj otrzymuj� Pa�stwo setki kolorowych ilustracji. Cowi�cej, na ko�cu ksi��ki znalaz� si� � raczej nie spotykany winnych tego typu publikacjach � spis wszystkich ilustracji,stanowi�cy wygodne uzupe�nienie skorowidzu.
    Po trzecie, niew�tpliwym atutem podr�cznika jest tak�e p�ytaDVD, stanowi�ca jego integraln� cz��, zawieraj�ca filmyopatrzone wspomnianym ju� komentarzem autorskim. O tym, jakjest to wygodne, b�dzie mia� okazj� przekona� si� ka�dyCzytelnik. Tyle o zaletach.

    Je�li mia�bymuprzedzi� ewentualn� zewn�trzn� krytyk�, to na pewnozwr�ci�bym uwag� na pomini�cie kilku istotnych modu��wdost�pnych w Solid Edge Synchronous Technology, a szczeg�lnie� modu�u do symulacji i analiz MES. Fakt, i� podr�cznik wydanyzostaje w postaci kolorowej, tym bardziej nie usprawiedliwiapomini�cia tej tematyki � wszystkie ilustracje mo�na by�obowiem odda� w druku w pe�nej kolorystyce. Z drugiej jednakstrony mo�na t�umaczy� to � i zapewne s�usznie � ograniczon�obj�to�ci� publikacji. O symulacjach mo�na by by�o napisa�spokojnie kilkadziesi�t, je�li nie kilkaset stron. pl/w_drukarni_1. gif" width="397" height="298"/>

    Dla os�binteresuj�cych si� mechanik�, wizyta w drukarni � zw�aszczaprzy takiej okazji
    � zawsze jest powodem do rado�ci.

    DociekliwemuCzytelnikowi mo�e tak�e czasem zabrakn�� dok�adniejszychobja�nie� odnosz�cych si� do wyboru przez Autora takiego, anie innego sposobu post�powania podczas pracy z okre�lon�funkcjonalno�ci�. Model przyj�ty w tym podr�czniku zak�adajednak nauk� poprzez samodzielne wykonywanie opisanych �wicze�i powtarzanie pewnych ustalonych sekwencji czynno�ci,sprawdzonych i jak si� wydaje � optymalnych, co u�atwia ichprzyswajanie i oczywi�cie nie wyklucza samodzielnegoeksperymentowania.
    Mo�na zreszt� liczy� na to, i� blog o Solid Edge, kt�regopowstanie (jako kolejnej inicjatywy Wydawcy ksi��ki)zasygnalizowane zosta�o w niniejszym podr�czniku, dostarczywszelkich dodatkowych informacji. pl/w_drukarni_2. gif" width="397" height="298"/>

    � Maciek, coty tu namiesza�e�? Czy tak by�o? � ostatni rzut oka przedakceptacj� do druku...


    A na ko�cu przyznam si�, i� jest to chyba pierwsza publikacjao CAD, kt�r� niejako z konieczno�ci, ale nie bezzainteresowania, przestudiowa�em tak dok�adnie. I szczerzepolecam wszystkim zainteresowanym.

    Maciej Stanis�awski

    Ciekawe, wjakiej postaci (i czy w og�le) ukaza�aby si� ta ksi��ka, gdybynie jej wydawca...

    Fragmentksi��ki (spis tre�ci, wst�p, indeks, rozdzia� IX) mo�napobra�tutaj
    Ksi��k� mo�na zamawia� poprzez stron�http://www. pl/formularz/
    � Autorski blog Piotra Szymczaka o Solid Edge �� Komentarze, opinie na forach: |1 |2 |3 |

    *Niniejszy wpis to �Pos�owie� zksi��ki Piotra Szymczaka pt. Solid Edge Synchronous Technology,kt�ra ukaza�a si� w kwietniu br. nak�adem CAMdivisiob Sp. zo. o. w ramach serii �CAMdivision Library�.

    |komentuj na forum |komentarze 0 |

    Zacznij tutaj Podręcznik 4next Mdb E

    Bezpośredni link do pobrania Zacznij tutaj Podręcznik 4next Mdb E

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Zacznij tutaj Podręcznik 4next Mdb E