Wymiana części Frigidaire 2020213a0497 jest łatwa i szybka. Przed wymianą należy upewnić się, że część jest zgodna z modelem lodówki. Następnie należy odłączyć zasilanie, a następnie śruby, aby zdjąć obudowę i dostać się do części. Po wymianie części należy zamontować ją zgodnie z instrukcjami i sprawdzić, czy wszystkie komponenty są prawidłowo podłączone. Po wymianie części należy ponownie podłączyć zasilanie i sprawdzić poprawność działania lodówki. Wymiana części Frigidaire 2020213a0497 jest prosta i szybka, jeśli zostaną wykonane odpowiednie kroki.
Ostatnia aktualizacja: Wymiana części Frigidaire 2020213a0497
Oryginalne i zamienne części do sprzętów Frigidaire. Używając filtrów szybciej wyszukasz pożądaną część. Najpewniejszy sposób dobrania właściwej części to wpisanie modelu sprzętu w wyszukiwarkę. Każdy Twój sprzęt posiada tabliczkę znamionową, która w zależności od urządzenia znajduje się wewnątrz lub na obudowie zewnętrznej sprzętu. Kiedy będziesz miał wątpliwości jak wymienić daną część w swoim sprzęcie, wejdź na nasz kanał YouTube, gdzie pokazujemy jak wymieniać i naprawiać części w prosty sposób.
Stłuczka. I kiedy odbieramy samochód z serwisu czasami rodzi się w nas pytanie – czy serwis ma obowiązek zwrócić nam wymienione części? Czy możemy o niektóre z nich poprosić? Czy też to serwis zobowiązany jest się ich pozbyć?
Zasadą prawa odszkodowawczego, mającą zastosowanie podczas określania zakresu odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń, jest zakaz wzbogacenia się poszkodowanego. Oznacza to, iż odszkodowanie nie powinno przewyższać wyrządzonej szkody. Zasadę tę obrazuje art. 824 k. c., który mówi, iż suma pieniężna wypłacona przez zakład ubezpieczeń z tytułu ubezpieczenia nie może być wyższa od poniesionej szkody. Nie ma jednak słowa o częściach wymienionych, które uważane są za wadliwe i stąd ich wymiana.
Ponieważ nie było to dla nas oczywiste, jak postępuje się z wymienionymi elementami, udaliśmy się do kilku warsztatów ASO oraz kilku warsztatów prywatnych zajmujących się naprawami bezgotówkowymi i sprawdziliśmy jak wygląda ten problem w praktyce.
Oto co, po rozmowach w kilkunastu serwisach i z agentami ubezpieczeniowymi, udało nam się ustalić.
1. Naprawa bezgotówkowa, czy to się opłaca?
Rozliczenie szkody za uszkodzony pojazd często przypomina targowanie się o swoje pieniądze. Właściciel naprawianego pojazdu chce jak najwyższej rekompensaty i doprowadzenia auta do stanu sprzed wypadku. Ubezpieczycielowi zależy zaś na tym, by ponieść jak najniższe koszty wypłaty, bo to wiąże się z jego zyskiem.
Często też poszkodowani, którzy muszą naprawiać swój pojazd, skarżą się na ubezpieczycieli, którzy nie chcą pokryć całości kosztów naprawy, a także zaniżają ceny części czy robocizny. Dlatego też najlepszą formą jest naprawa bezgotówkowa, gdzie to firma rozlicza się z ubezpieczycielem.
- Kodeks drogowy 2022. Prawo jazdy. Kiedy można zobaczyć nagranie z egzaminu?
2. Zakup części
Bez względu na to, w jaki sposób będziemy rozliczyć szkodę, czy biorąc gotówkę do ręki, czy w formie bezgotówkowej, do naprawy należą się części wyłącznie oryginalne. Wyjątkiem jest fakt, gdy ubezpieczyciel udowodni, że uszkodzone części były nieoryginalne lub zamontowanie nowych podniesie wartość pojazdu powyżej wartości jaką miał on przed zdarzeniem. Można przystać na kompromis i zgodzić się na wysokiej jakości zamienniki, ale wyłącznie w przypadku aut starszych. W tym też wypadku plusem jest naprawa bezgotówkowa, gdyż to mechanicy wiedzą które zamienniki są godne polecenia, a które są jedynie „beznadziejnymi podróbami”. Warto przy tym pamiętać, że jeśli pojazd ma nie więcej niż 5-6 lat, koniecznie żądajmy części oryginalnych. Najlepiej w takim przypadku skorzystać z naprawy bezgotówkowej w ASO – wówczas masz pewność, że takie części zostaną zamontowane. Pamiętajmy również, że wyłącznie naprawa w ASO skutkuje przedłużeniem gwarancji producenta na uszkodzone auto, jeśli jeszcze przed zdarzeniem jej podlegało.
3. Wymienione części
Dochodzimy do problemu poruszonego na początku artykułu. Okazuje się, że jest tutaj kilka opcji, które zależą od różnych czynników:
- Niektóre firmy ubezpieczeniowe żądają zniszczenia (trwałego uszkodzenia) wymienionych elementów w sposób uniemożliwiający ich ponowne użycie. Taka sytuacje jest dokumentowana na zdjęciach i dokumentacja fotograficzna jest dostarczana wraz z wszystkimi dokumentami do ubezpieczyciela;
- Niektóre firmy ubezpieczeniowe odbierają wymieniane części i same je niszczą. Ma to na celu udokumentowanie, że faktycznie w serwisie wymieniono elementy na nowe. Taka sytuacja ma miejsce głównie w przypadku samochodów stosunkowo nowych i drogich. W przypadku wielu firm ubezpieczeniowych wymienione elementy pozostają jednak w serwisie;
- W przypadku napraw starszych samochodów, dokonywanych głównie w nieautoryzowanych serwisach, wymieniane elementy pozostają w warsztacie.
W przypadku pozostawienia części w serwisie jest możliwość zabrania uszkodzonych elementów. Jednakże, jak podkreślali wszyscy pytani serwisanci (!!! ), klient musi wyrazić taką chęć przed naprawą. Jest to spowodowane koniecznością odłożenia tych elementów zamiast wyrzucać je na śmietnik. Zwrócono mi przy tym uwagę, że wkładanie brudnych i uszkodzonych części do wnętrza pojazdu byłoby niezgodne ze standardami dbałości o powierzony pojazd. Tak więc wymienione części są zabierane przez firmę dbającą o czystość, ale jest możliwość otrzymania tych elementów po wcześniejszym zaznaczeniu chęci ich osobistego odbioru.
Utylizacja
Pisząc o odbiorze z serwisu przez firmę sprzątającą wymienionych elementów należy podkreślić, że nie ma przepisów regulujących ich utylizację. Są one traktowane jako segregowane śmieci i za dodatkową opłatą (z reguły dodatkowe umowy na wywóz) są odbierane przez firmy dbające o czystość w danej gminie.
4. Odsprzedaż części używanych
To temat najbardziej interesujący dla większości Czytelników: Czy jest możliwość odsprzedaży części wymienionych z naszego pojazdu. Tutaj musimy rozgraniczyć dwie sytuacje: samochody stosunkowo nowe i pojazdy starsze. W przypadku tej drugiej grupy odsprzedaż jest praktycznie niemożliwa. Części używane, jakie dostępne są na szrotach, to demontaż z dobrych pojazdów (np. zderzak tylny zdemontowany z rozbitego przodem modelu), więc nierealne jest sprzedanie rozbitych części wymieniony z naprawianego modelu.
W przypadku modeli nowych (często na gwarancji) wymieniane elementy bardzo często nadają się do powtórnego użycia, gdyż często są to jedynie drobne uszczerbki. Nikt bowiem kto ma samochód za 100 000 zł nie chce klejenia pękniętego zderzaka, tylko decyduje się na jego wymianę. A przecież taki zderzak jest atrakcyjnym towarem na szrocie, gdzie elementy z nowszych wersji są oferowane sporadycznie. W tym wypadku zachodzi jednak często problem wymogów ubezpieczyciela (zniszczenie lub oddanie). Jeżeli nie ma jednak takich wymogów, faktycznie wymienione elementy mogą trafić na rynek wtórny. pl/kodeks-drogowy-2019-czy-mozna-nie-placic-oc-gdy-auto-tylko-stoi-w-garazu/ar/c4-16215433" data-event-position-el="link" data-event-params="link_url=/kodeks-drogowy-2019-czy-mozna-nie-placic-oc-gdy-auto-tylko-stoi-w-garazu/ar/c4-16215433">Kodeks drogowy 2019. Czy można nie płacić OC, gdy auto tylko stoi w garażu?
Części możemy zatem zabrać, po wcześniejszym powiadomieniu serwisu o takiej chęci, albo są one wyrzucane na śmieci lub (bez wiedzy i przyzwolenia właściciela serwisu) sprzedawane przez pracowników serwisu szrotom lub w internecie.
Warto też zauważyć, że fakt odsprzedaży - przez pracowników Autoryzowanych Serwisów - wymienianych w ramach likwidacji szkody części, pojawiał się w rozmowach wielokrotnie. Zawsze były to jednak hasła „słyszałem od... ”, „jest tajemnicą poliszynela... ”, „w serwisach sprzedają ściągnięte elementy na szroty... ” itp. Żadnych faktów, żadnych danych, żadnych dowodów...
A zatem - nie ma jednoznacznych przepisów regulujących ten problem i jest on zazwyczaj określany umownie pomiędzy serwisem, klientem i towarzystwem ubezpieczeniowym. Tyle tylko, że trzeba o tym rozmawiać przed oddaniem pojazdu do naprawy i powiadomić serwis o chęci odbioru części.
Na koniec warto podkreślić, że nie tylko naprawa wykonana z OC sprawcy wypadku, mająca zapewnić stan pojazdu przed zdarzeniem, to zadośćuczynienie którego możemy oczekiwać. Są też aspekty bardziej cenne niż uszkodzony zderzak, czy grill do zlepienia, który możemy sprzedać.
Warto pamiętać o jakie świadczenia z OC można się starać:
1. Pokrycie kosztów naprawy pojazdu: wariant kosztorysowy lub warsztatowy;
Wariant kosztorysowy: otrzymujesz gotówkę „do ręki” i naprawiasz samochód we własnym zakresie,
Wariant warsztatowy: naprawiasz samochód w wybranym przez siebie warsztacie, na koszt ubezpieczyciela.
2. Pokrycie kosztów holowania;
3. Pokrycie kosztów najmu auta zastępczego;
4. Wyrównanie za utratę wartości rynkowej pojazdu.
A ile masz czasu na zgłoszenie szkody z OC?
3 lata – od dnia, w którym dowiedziałeś się o szkodzie i o osobie (lub towarzystwie ubezpieczeniowym) zobowiązanej do jej naprawienia, nie później jednak niż 10 lat od dnia wystąpienia kolizji lub wypadku,
20 lat - od dnia wystąpienia szkody, jeżeli wynika ona z popełnienia przestępstwa (zbrodni lub występku) lub jeśli sprawca nie został zidentyfikowany, a okoliczności wskazują na możliwość popełnienia przez niego przestępstwa,
2 lata od uzyskania pełnoletności (roszczenia małoletnich) - w przypadku ubiegania się o odszkodowanie osoby małoletniej
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Materiały promocyjne partnera
Tutaj znajdziesz oryginalne części i ich odpowiedniki do pralek marki Frigidaire. Używając filtrów drogą ścieżki wyszukasz pożądaną część. Wybierając model urządzenia sprawniej dopasujesz potrzebną część. Chcesz wymienić zepsutą część w swojej pralce i szukasz tabliczki znamionowej? Podpowiadamy, że może widnieć na ramce wewnętrznej drzwi od pralki. Przy wyborze części ułatwi Ci plik zawierający pełną listę części dla danego modelu. Specjalnie z myślą o klientach stworzyliśmy kanał na YouTube, gdzie pokazujemy jak w prosty sposób wymieniać i naprawiać części w pralce. Posiadamy duży wybór akcesoriów oraz środków do pielęgnacji róznego rodzaju sprzętów AGD.