Cab PS6 to profesjonalny program do tworzenia i obróbki grafiki na komputerze. Jest szybki i łatwy w obsłudze, co czyni go idealnym rozwiązaniem do tworzenia wizualnych projektów. Narzędzie to umożliwia tworzenie ilustracji wektorowych, rastrowych i animacji, a także efektów specjalnych i aplikacji webowych. Cab PS6 posiada zaawansowane narzędzia, które pozwalają na wykonywanie szczegółowych operacji związanych z projektowaniem graficznym, takich jak tworzenie maski, warstwy, warstwy alpha i wyostrzanie obrazu. Narzędzie to idealnie nadaje się do profesjonalnego tworzenia grafiki, a dzięki łatwemu w obsłudze interfejsowi jest również przydatne dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grafiką.
Ostatnia aktualizacja: Opis produktu Cab Ps6
Ustaw preferencje dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie i podobnych niezbędnych narzędzi, aby umożliwiać Ci dokonywanie zakupów, poprawić Twoje doświadczenia zakupowe oraz świadczyć usługi, tak jak opisano to w Informacji na temat plików cookie. Używamy również tych plików cookie, aby zrozumieć, w jaki sposób klienci korzystają z naszych usług (na przykład poprzez pomiar odwiedzin w witrynie), abyśmy mogli wprowadzać ulepszenia.
Jeśli wyrazisz zgodę, będziemy również używać plików cookie, aby dopełnić Twoje doświadczenia zakupowe w sklepach Amazon, tak jak opisano to w informacjach na temat plików cookie. Obejmuje to korzystanie z naszych własnych plików cookie i plików cookie innych firm, które przechowują lub mają dostęp do standardowych informacji o urządzeniu np. unikalny identyfikator. Podmioty trzecie używają plików cookie do wyświetlania spersonalizowanych reklam, dokonywania pomiarów dotyczących tych reklam, analizowania grup odbiorców oraz opracowywania i ulepszania produktów. Kliknij opcję „Dostosuj pliki cookie”, aby odrzucić stosowanie plików cookie, dokonać bardziej szczegółowego wyboru lub dowiedzieć się więcej. W dowolnym momencie możesz zmienić swój wybór. W tym celu wystarczy otworzyć Preferencje dotyczące plików cookie, tak jak opisano to w Informacji o plikach cookie. Aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób i do jakich celów Amazon wykorzystuje dane osobowe (takie jak historia zamówień w sklepie Amazon), przejdź do strony Informacja o prywatności.
Przedsiębiorcy w dobie otwartej konkurencji ciągle wymyślają nowe i lepsze taktyki dla swoich produktów. Konsumenci coraz częściej spotykają się z opisami z najwyższej półki. Jest to zabieg celowy, który ma skłonić potencjalnego klienta do zakupu. Czy istnieje idealny opis produktu? Przykładów jest wiele – zostały one stworzone według konkretnych zasad.
Dobrze zrobiony opis produktu jest swojego rodzaju inwestycją. Dzięki niemu można poprawić ocenę strony internetowej – a to z kolei wpływa na ruch wyszukiwania w sieci.
Jak skonstruować dobry opis produktu?
Tworząc opisy, należy pamiętać o jednej ważnej, podstawowej zasadzie – nie można kopiować już istniejących. Bardzo często opisy, które przedstawiają producenci, są na najwyższym poziomie, fachowe oraz bardzo szczegółowe. Jednak mają jedną bardzo ważną wadę – nie sprzedają. Nawet jeżeli skopiujemy doskonały opis produktu od producenta, sprawiający wrażenie, że oferowana jest świetna usługa lub też produkt – taki opis w żaden sposób nie zachęci do kupna. Na stronie internetowej lepiej jest stworzyć osobne pole, w którym umieszczone będą opisy producentów, a w osobnym miejscu umieścić nasz unikalny opis – zachęcający do kupna.
Do klienta nie przemawia to, jakie ciśnienie może osiągnąć dany ekspres do kawy – zainteresuje go zupełnie co innego, np. możliwość delektowania się prawdziwie intensywnym smakiem espresso, smakowania kawy zgodnej z jego upodobaniami, możliwość parzenia zarówno w filiżance, jak i w wysokich szklankach itp. Zdecydowanie lepiej sprawdza się więc opis produktu stworzony przez nas samych niż sucha specyfikacja od producenta.
W dzisiejszych czasach ludzie szybko przeglądają treści, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem innego rodzaju opisów. Jeden zbity tekst może okazać się zbyt nudny i w rezultacie konsument go pominie. Warto przykuć jego uwagę np. infografiką. Na ilustracji dobrze jest zawrzeć istotną informację, jak np. stopnie mielenia kawy, a dopiero z boku umieścić dokładny opis. Wówczas będziemy mieć niemalże stuprocentową pewność, że konsument zainteresuje się obrazkiem, a następnie przeczyta opis, co będzie mogło skłonić go do zakupu właśnie naszych produktów.
Najczęściej popełniane błędy w opisie produktów
Wyróżnia się kilka – bo około pięciu – najczęściej popełnianych błędów w tworzeniu opisów produktów. Pierwszym z nich jest tworzenie opisu, który w żaden sposób nie współgra z marką. Problem ten najczęściej pojawia się w momencie, kiedy nad opisem pracuje więcej niż jedna osoba, a co najważniejsze – nie współpracują one ze sobą. Skutkuje to sprzecznymi komunikatami, które w żaden sposób ze sobą nie współgrają.
Drugim najczęściej popełnianym błędem jest bezsensowne i zbyt wyolbrzymione zachwalanie produktu.
Trzecim najczęściej popełnianym błędem jest używanie słów oraz wyrażeń, które nic nie mówią konsumentom. Czerpanie garściami ze słownika wyrazów obcych będzie złym pomysłem, gdyż klient nie musi ich znać. Tworzy to zupełnie niezrozumiały opis produktu.
Kolejnym najczęściej popełnianym błędem jest tłumaczenie zwrotów z języka angielskiego wprost lub wykorzystywanie dziwnych zlepek językowych. Dosłowne tłumaczenia i nowe twory językowe mogą skończyć się ogromną katastrofą i tragicznym opisem produktu. Przykład: Denmark from chicken. Wyrażenie to oznacza Dania z kurcząt – jednak Dania oznacza tutaj kraj, nie posiłek. Na tego typu błędy należy zwrócić szczególną uwagę.
Ostatnim najczęściej popełnianym błędem jest brak korzystania z możliwości, jakie oferuje SEO. Dzięki dobremu pozycjonowaniu możliwe jest zwiększenie ruchu na stronie nawet kilkunastokrotnie – warto zatem skorzystać choćby z podstawowych zasad SEO.
7 zasad dobrego opisu produktu
Dobry opis produktu to taki, który jest odpowiednio zbudowany. Wyżej wymienione zostały najczęstsze błędy, jakie popełniane są podczas jego tworzenia. Należy jednak zapoznać się z najważniejszymi zasadami, jakimi trzeba się kierować przy tworzeniu opisów:
- Przede wszystkim stawiamy na prosty język. Opis powinien być przyjemny do czytania – zadaniem opisującego jest sprzedanie produktu, więc musi on dotrzeć do dużej liczby osób.
- Drugim ważnym elementem jest unikanie zdań wielokrotnie złożonych, a także nieużywanie dużej liczby epitetów. Kiedy ktoś chce kupić buty do biegania, nie ma ochoty na czytanie długiego i nudnego eseju.
- Należy także pisać w stronie czynnej, która podkreśla akcję. Dużo lepiej przeczytać o produkcie, dzięki któremu możemy przygotować pyszne tosty niż o tym, jaką ma specyfikację.
- Tworząc opis produktu, pamiętajmy również o użyciu odpowiednich przymiotników oraz przysłówków. Dzięki nim wpływamy na wyobraźnię konsumenta – zdecydowanie lepiej brzmi hasło: „niepowtarzalny model” niż „nowy model”.
- Przy tworzeniu opisów należy także pamiętać o zastosowaniu języka korzyści. Jeżeli wspomina się o koszulce do biegania, należy wspomnieć też o tym, jak działa podczas ćwiczeń i o tym, że ćwiczący czuje się w niej komfortowo.
- Nie wolno także zapominać o poprawności języka, którym się posługujemy. Tekst sprawdzamy kilka razy, a jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie pokazanie go drugiej osobie. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie popełniliśmy rażących błędów.
- Przy tworzeniu opisu produktu należy być precyzyjnym – konkretnie odnosić się do opisywanego tematu. Trzeba pisać pozytywnie, ale nie wolno przesadzać i kłamać w opisie. Przedstawiając produkt w opisie, należy zacząć od jego najmocniejszych cech. Później krótko opisać kluczowe elementy produktu, a na samym końcu wspomnieć o wątkach, które mogą poprawić sprzedaż.
Spis treści
- Epickie opisy produktów
- Zasada pięciu W i H (5W+H)
- 10 pomysłów – jak napisać opis produktu?
- 1. Parametry
- 2. Cechy
- 3. Zastosowanie
- 4. Instrukcja lub montaż
- 5. Grupa docelowa
- 6. Język korzyści i model cecha – zaleta – korzyść
- 7. Kiedy używać produktu
- 8. Technologia lub sposób produkcji
- 9. Optymalizacja pod SEO
- 10. FAQ
- Co jeszcze powinien zawierać dobry opis produktu?
- Przykładowy opis produktu
- Kreatywny opis produktu
- Czego unikać przy tworzeniu opisów produktów?
- Podsumowanie: jak napisać opis produktu?
Epickie opisy produktów
I nie mówimy tu o „epickich” w rozumieniu slangowym (tj. „wspaniałych” czy „najlepszych”), ale dosłownie o „epickich” opisach, czyli o jednym z trzech rodzajów literackich (czyli o epice! ).
O pisaniu uczyliśmy się już w szkole. Omawiając szkolną lekturę, opowiadanie lub wiersz, często rozpisywaliśmy świat przedstawiony – czyli zjawiska ukazane w utworach literackich, do których zaliczają się:
Trafne wypełnienie wszystkich pól było możliwe tylko dzięki znajomości opisywanego utworu. Czy zatem opis produktu można porównać do takiego dzieła literackiego? Poniekąd tak! Idealny opis produktu może nie będzie piękną balladą, ciekawą powieścią czy epopeją na milion znaków, ale może zawierać cechy epiki: wymieniony świat przedstawiony, fabułę i prozę, a nawet narratora.
Zasada pięciu W i H (5W+H)
Bez obaw, jeszcze nie piszemy o watach czy wodorze;). 5W+H to angielskojęzyczny akronim oznaczający zasadę pięciu „W” i jednego „H”, czyli zaimków pytających:
Przekładając tę zasadę na pisanie tekstów produktowych, jeszcze przed rozpoczęciem pracy warto zadać sobie pytania:
Taki konspekt wprowadzający do opisów produktów z pewnością pozwoli przynajmniej nakreślić plan działania. Trzymając się go, można określić też pewien schemat, który sprawi, że różne opisy produktowe w obrębie kategorii czy całej strony będą po prostu spójne.
10 pomysłów – jak napisać opis produktu?
Wylistuj parametry produktu
Nawet gdy nie masz pojęcia, od czego zacząć, po prostu wypisz podstawy z karty produktowej (na przykład wymiary i waga produktu). Do takiej wstępnej specyfikacji zaliczamy parametry techniczne, użytkowe, logistyczne (np. wielkość opakowania produktu), a nawet parametry indywidualne, takie jak kod producenta czy numer referencyjny.
Czy takie informacje sprawdzą się w przypadku każdego produktu? Nie jesteśmy pewni, czy każdego, ale na pewno większości:
Oprócz wypisania tych parametrów zadbaj również o stronę wizualną. Takie informacje najlepiej wypisz w liście lub tabelce, bądź opracuj graficznie. Możesz je umieścić na początku opisu, w środku, na końcu, a nawet obok zdjęcia produktu czy w rozwijanej liście.
2. Wymień cechy produktu
Zakupy w wirtualnej rzeczywistości różnią się od kupowania w stacjonarnym sklepie tym, że potencjalny klient nie może dotknąć produktu. Naszym zadaniem jest zatem umieścić wszystkie najważniejsze informacje właśnie w opisie produktu.
W sklepie internetowym dobry opis produktu zastępuje sprzedawcę, który mógłby doradzić potencjalnemu klientowi w sklepie stacjonarnym.
W zależności od rodzaju produktu możemy wymienić:
Takie informacje również można przedstawić w punktach lub od razu w modelu cecha -> zaleta -> korzyść, o którym przeczytasz w dalszej części.
3. Napisz o zastosowaniu produktu
Po wypisaniu parametrów i cech, czas na kilka zdań (a czasem wystarczy nawet jedno! ) o tym, jakie są zastosowania produktu. Przedstaw różne możliwe warianty użycia konkretnego przedmiotu.
4. Streść instrukcję montażu lub obsługi
Nawet gdy obsługa konkretnego urządzenia czy sprzętu wydaje Ci się intuicyjna, druga osoba wcale może tak nie uważać. Warto poinformować użytkownika o tym, czy produkt wymaga dodatkowego montażu (wykonanego samodzielnie lub przez fachowca), czy może jest już złożony.
Jeżeli montaż w ogóle nie dotyczy konkretnego produktu, można z kolei wspomnieć o jego obsłudze, ewentualnych ostrzeżeniach lub specjalnych formach użytkowania (np. temperatura i sposób prania bielizny).
WAŻNE! Ne przepisuj całej instrukcji do opisu produktu (możesz załączyć ją w formie PDF lub infografiki). Wystarczy kilka najważniejszych słów czy zdań na temat używania produktu.
5. Wspomnij o grupie docelowej
W kilku zdaniach w opisach produktów możesz zawrzeć informacje o tym, kto używa tego typu produktów (lub kto może ich używać). Jeżeli opisujesz duży stół, wspomnij, że to idealne rozwiązanie dla wieloosobowej rodziny czy dla gościnnych osób, a nawet dla biznesmenów: sali konferencyjnej bądź jako wyposażenie biura.
Gdy opisujesz sukienkę, napisz, że ten krój ubrania będzie pasować kobietom o konkretnym typie sylwetki. Zawężasz tym samym tę grupę docelową wyłącznie do płci oraz typu sylwetki. Z drugiej strony czasami produkt sam w sobie jest niszowy i trafia do wąskiej grupy odbiorców i to również warto podkreślić w opisie.
6. Zastosuj język korzyści i model cecha – zaleta – korzyść
Chcąc napisać dobry opis produktu, warto podeprzeć się techniką perswazji, którą jest m. in. język korzyści. To sposób na przedstawienie produktu w kontekście spełnienia określonych potrzeb potencjalnego klienta.
Wiedząc o cesze produktu (np. niebiesko-fioletowy), można z łatwością przekuć tę informację w zaletę samego przedmiotu oraz korzyść dla klienta, która z tego wynika.
Niebiesko-fioletowa sukienka XYZ [cecha], przypomina kolor roku 2022 (Veri Peri), przez co idealnie wpisuje się w aktualne trendy [zaleta]. Dzięki temu Twoja stylizacja będzie modna i na topie! [korzyść]
Zastosowanie języka korzyści w prosty sposób pomaga napisać nawet kilka zdań, które nie tylko przedstawiają dany produkt, ale od razu zachęcają potencjalnych klientów do nabycia zakupów. W tej sposób możesz również wpłynąć na wyobraźnię konsumenta. Po przeczytaniu opisu może wizualizować sobie efekty, które uzyska dzięki opisywanemu produktowi.
7. Napisz, kiedy można używać tego produktu
Jeżeli produkt ma konkretny termin przydatności, wspomnij o tym. W sytuacji, gdy przedmiot wykonany jest z trwałego materiału, odpornego na różne warunki atmosferyczne lub uszkodzenia mechaniczne, również poinformuj o tym użytkownika. Rozwiązanie sprawdzi się również w opisach produktów sezonowych (np. w branży ogrodniczej: nasiona, sadzonki, rośliny). Dodatkowo, w jednym zdaniu wspomnij również o gwarancji, której udziela producent.
8. Opisz technologię lub sposób produkcji
Wartością dodaną do opisu produktu jest wspomnienie o unikatowych technologiach lub sposobach produkcji, w jakich dany przedmiot został stworzony.
Jeżeli piszesz o stalowych ogrodzeniach ocynkowanych, możesz w 2-3 zdaniach wspomnieć, jak wygląda ten proces produkcyjny i co się dzięki niemu uzyskuje. Tworząc opis produktu z armatury łazienkowej, może warto wspomnieć o technologii nakładania specjalnej powłoki, która zwiększa odporność powierzchni na zmatowienie czy odbarwienia? Pomysłów jest mnóstwo, a informacje zawarte w specyfikacji lub karcie produktu mogą bardzo pomóc.
Coraz ważniejsza z perspektywy użytkownika jest także informacja nie tylko o sposobie, ale również kraju produkcji!
9. Zoptymalizuj opis produktu słowami kluczowymi
Tworzenie opisów produktów powinno uwzględniać również zasady SEO copywritingu. Zanim dotrze się do potencjalnego użytkownika, trzeba zadbać o techniki optymalizacji oraz formatowania tekstu, które pomagają zwiększyć widoczność strony produktowej w wynikach wyszukiwarki. Tworząc opisy zoptymalizowane pod SEO, wspiera się pozycjonowanie strony internetowej.
Wartościowy opis produktu pod SEO zawiera nie tylko odpowiednie słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest karta produktu, ale również pojedyncze wyrażenia kluczowe pomocne w linkowaniu wewnętrznym. Najczęściej w takich opisach wymienia się nazwę kategorii nadrzędnej, do której można linkować.
10. FAQ w opisach produktowych
Ostatnim w tym zestawieniu pomysłem na napisanie dobrego opisu produktu jest umieszczenie sekcji FAQ (najczęściej zadawane pytania) lub Q&A (pytania i odpowiedzi), w której mogą znaleźć się pytania:
- Czy warto kupić produkt X?
- Jaki wymiar produktu X wybrać?
- Jaką pojemność X potrzebuję do Y?
- Do jakiej stylizacji pasuje produkt X?
- Ile kosztuje X?
Powyższe pytania to tylko przykłady i nie są uniwersalne dla każdego produktu. Warto je stosować, ponieważ nie tylko streszczają tekst i najważniejsze pytania dla użytkownika, ale również zwiększają szansę na to, żeby znaleźć się w formie wyróżnionych fragmentów (featured snippet) lub bezpośrednich odpowiedzi (direct answer) w wyszukiwarce Google.
Sposób wyświetlania takich sekcji w wynikach wyszukiwania może być różny. W jednej sytuacji może to być zestaw pytań i odpowiedzi w środku wyników wyszukiwania, w innym direct answer, a jeszcze w innym osiągnięcie tzw. pozycji 0.
Co jeszcze powinien zawierać dobry opis produktu?
To, co dodatkowo powinien zawierać opis produktu, często przyjmuje warstwę wizualną. Chodzi o zdjęcia, które świetnie uzupełniają przekazywane w tekście informacje. Jednak, żeby opisy produktów SEO i zdjęcia były zoptymalizowane pod wymagania wyszukiwarki, należy zadbać o tekst alternatywny, znany również pod pojęciem atrybutu ALT.
ALT to tekst alternatywny do tego, co pokazuje zdjęcie. Taka treść zastępuje grafikę lub zdjęcie, gdy ta z jakichś powodów nie może wyświetlić się na stronie. Taki opis jest widoczny również dla robotów Google, co wspiera proces pozycjonowania witryny.
Oprócz tego opisy produktów mogą zawierać w sobie również polecane przedmioty (np. do zestawu czy montażu). Gdy opisujemy śrubkę, w opisie, w formie tekstowej lub graficznej, możemy wskazać np. podkładki, śrubokręty czy wkrętarko-wiertarkę, którą warto zakupić oprócz produktu głównego.
Dodatkowym sposobem na naturalny content dla podstrony czy karty produktu, są opinie użytkowników.
Przykładowy opis produktu
Świetnie pracować na przykładach produktów, o których można pisać nieskończenie wiele i szybko, ale z doświadczenia wiemy, że w życiu copywritera czy właściciela sklepu internetowego pojawiają się produkty również z „trudnych” branż, o których nie pisze się z polotem i finezją w 5 minut.
Pokazujemy, jak można napisać dobry opis produktu zgodnie z 10 powyższymi poradami. Tym samym uzyskaliśmy ponad 1500 zzs opisu produktu zawierającego zarówno odpowiednie frazy kluczowe, jak i język korzyści, parametry, FAQ i inne elementy, o których wspomnieliśmy.
Oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem
Oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem wykonana w całości z polietylenu. Znajduje zastosowanie w oczyszczaniu ścieków przy domach jednorodzinnych oraz na działkach rekreacyjnych (max. 6-7 osób). Do produktu dołączony jest zestaw montażowy gotowy do samodzielnej instalacji.
Oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem jest dobrym wyborem dla osób, które cenią ekologiczne rozwiązania i niskie koszty eksploatacji. Proponowany zestaw nie generuje dodatkowych opłat za prąd. Dzięki wykonaniu z polietylenu ekologiczne szambo EcoBio zyskuje trwałość i jest odporne na uszkodzenia mechaniczne. Dzięki temu użytkownicy nie muszą martwić się o eksploatację oczyszczalni. Należy usuwać osad wyłącznie raz na 2 lata.
Stosowanie oczyszczalni ścieków z drenażem z pewnością jest idealnym rozwiązaniem na działkach bez kanalizacji. Seria EcoBio została przygotowana specjalnie dla osób, które oczekują połączenia ekologii oraz ekonomii.
FAQ:
1. Jaką pojemność ma zbiornik oczyszczalni ścieków EcoBio?
Jednokomorowy zbiornik w szambie ekologicznym EcoBio ma pojemność 3500 l.
2. Dla ilu osób wystarcza oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem?
Nasza oczyszczalnia ścieków EcoBio sprawdza się na działkach rekreacyjnych i w domach zamieszkiwanych przez około 6-7 osób.
3. Co jaki czas trzeba oczyszczać ekologiczne szambo EcoBio?
Oczyszczalnia ścieków EcoBio wymaga usuwania osadów raz na 2 lata.
Kreatywny opis produktu
Nie każdy wyczerpujący opis produktowy musi mieć ten sam styl wypowiedzi. Jeżeli Twoja marka chce wyróżnić się na tle konkurencji, zalety produktu można przedstawić w ten sposób:
(źródło: hebe. pl)
Humorystyczny ton i nawiązania do popkultury, stereotypów, a nawet internetowych memów w opisie produktu z pewnością nie przypadnie do gustu każdemu, ale jakiś czas temu marka Shots! tym niestandardowym krokiem sprawiła, że zrobiło się o niej bardzo głośno.
Czego unikać przy tworzeniu opisów produktów?
Wszystkie powyższe porady warto traktować i wykorzystywać mądrze. Zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, błędy językowe, słaba czytelność tekstu czy za długie opisy produktów mogą budzić wątpliwości klienta i tym samym zniechęcić go do zakupu.
Tworząc opisy do Twojego sklepu internetowego, unikaj:
Podsumowanie: jak napisać opis produktu?
Pisanie opisu produktu wcale nie jest tak proste, jak się wydaje. Wymaga pewnej wiedzy na temat sprzedawanego przedmiotu i jego funkcji, a także umiejętności przekazania swojego punktu widzenia w sposób, który sprawi, że ludzie będą chcieli go kupić. Jednocześnie trzeba zadbać o zasady SEO copywritingu i przejrzystość takiego opisu na karcie produktowej.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że z tymi 10 pomysłami, stworzenie opisów produktów nawet z „trudnych” branż będzie nie tylko możliwe, ale również skuteczne. I tego życzymy wszystkim, którzy tworzą teksty do Internetu – w końcu wszyscy z niego korzystamy, więc wypełnijmy go wartościową treścią!
wyceń pozycjonowanie strony internetowej